*آموزش غيرحضوري يا مجازي پذيرفته شده ام ولي تا کنون کد تحصيلي دريافت ننموده ام؟
در صورت پذیرش در آموزش غیرحضوری یا مجازی و عدم دریافت کد تحصیلی با واحد پذیرش تماس بگیرید
*هزينه تحصيل در آموزش مجازي جامعه الزهرا هر ترم چقدر ميباشد؟
شرکت در دورههاي مجازي جامعه الزهرا در همه سطوح رايگان است.
*براي شرکت در دوره مجازي چقدر اطلاعات کامپيوتري نياز است؟
اطلاعات تخصصي نياز نيست اما آشنايي با کامپيوتر حداقل در حد کار با نرم افزارهاي اينترنتي الزامي است.
جهت اطلاع از زمان بندي برنامه هاي آموزشي (شروع و پایان کلاس ها - انتخاب واحد – امتحانات ميانترم و پايانترم – حذف و اضافه – ثبت درخواست مرخصي عادی – ثبت درخواست مرخصی افزایش جمعیت - حذف اضطراري و...)
انتخاب واحد - حذف و اضافه
* هر طلبه بايد در هر نيمسال تحصيلي حداقل واحدها - سطح دو ۱۲ و سطح سه ۱۰ واحد – را انتخاب نمايد. در صورت انتخاب کمتر از اين مقدار، انتخاب واحد لغو ميگردد و موظف است در زمان حذف و اضافه انتخاب واحد خود را تکمیل نمايد.
* انتخاب واحد توسط خود طلبه – به استثناء طلاب ترم اول - در ابتداي هر نيمسال طبق تقويم آموزشي به صورت اینترنتی انجام ميگيرد.
* فقط انتخاب واحد طلاب ورودي در ترم اول توسط آموزش انجام مي شود.
* طلبه اي که معدل نيم سال او کمتر از ۱۴ باشد، مشروط شده و در انتخاب واحد ترم جدید حداقل واحد – سطح دو 12 و سطح سه 10 واحد – را ميتواند انتخاب نمايد.
* حداکثر انتخاب واحد، بستگي به معدل نيم سال قبل طلبه دارد - از معدل ۱۴ تا ۱۷ شانزده واحد و از معدل 17 به بالا 18 واحد - ميتواند انتخاب نمايد.
* نحوه ي انتخاب واحد به چه شکل است؟
براي انجام انتخاب واحد طبق زمان اعلام شده در تقويم آموزشي مي توانيد به سامانه دانش پژوهان edu.jz.ac.ir ،آيکن انتخاب واحد و حذف و اضافه مراجعه نماييد.
*براي ترم جديد چه دروسي ارائه ميشود؟
در هر ترم براي آگاهي از دروس ارائه شده، ميتوانيد به جدول درسي آپلود شده در سايت و يا کانال ایتا vdc_jz یا در سامانه آموزشی قسمت دروس ارائه شده در ترم جاري مراجعه نماييد.
*طلاب ترم اول چگونه بايد انتخاب واحد نمايند؟
انتخاب واحد شما عزيزان را آموزش انجام داده و به طلاب محترم اطلاع رساني مينمايد. جهت مشاهده دروس انتخابي ميتوانيد به سامانه دانش پژوهان، آيکن "مشاهده انتخاب واحد ترم جاري" مراجعه فرماييد.
*آيا براي طلاب ترم اولي که نمرات تطبيقي دارند هم خود آموزش انتخاب واحد مينمايد؟
بله انتخاب واحد کليه طلاب ترم اول سطح 2 و سطح 3 توسط کارشناس آموزش انجام مي شود.
* کمتر از حداقل مجاز واحد (۱۲ واحد براي سطح۲ و ۱۰ واحد براي سطح۳) از دروس من باقي مانده است آيا بعد از انتخاب واحد براي دروس انتخابي من مشکلي پيش مي آيد؟
پس از انتخاب واحد در سامانه دانش پژوهان از طريق آيکن ثبت درخواست بررسی مشکلات انتخاب واحد به کارشناس مربوطه اطلاع دهيد تا انتخاب واحد شما بررسي شود.
*در مورد واحدهاي مهارتي (ارتباطي، رسانه و ...) دروس مربوط به سطح 2- از چه طريق اطلاعات کسب نمايم؟
از طريق کانال ايتا به آدرس vdc_jz@
*واحدهاي باقي مانده ام در دروس ارائه شده مشاهده نمي شود دليل آن را بفرماييد؟
به چند دلیل این اتفاق روی می دهد: الف. دروس در آن ترم ارائه نشده است ب. پيشنياز آن درس گذرانده نشده است ج. در قسمت آموزش سطح دو، آن دروس از دروس گرايشي هستند و شما هنوز تعيين گرايش نشده ايد که بايد به جدول دروس پيش نياز در سايت مراجعه شود و مطابق با آن انتخاب واحد انجام شود.
*در زمان حذف و اضافه چند واحد مي توان تغيير داد؟
دو حذف و دو اضافه
*چرا انتخاب واحد براي من قابل انجام نيست؟
با مشاهده خلاصه وضعيت تحصيلي، وضعيت خود را بررسی کنيد. ممکن است به دلايل مختلف از جمله مشروطي بيش از حد، اتمام سنوات، عدم مراجعه در ترم قبل و... سامانه به شما اجازه انتخاب واحد ندهد.
*در انتخاب واحد، دروسي را مي خواهم انتخاب کنم که تداخل امتحاني دارند، اما من مشکلي با تداخل امتحاني ندارم و مي توانم در يک روز دو آزمون را بدهم؟
فقط طلابي مي توانند با تداخل امتحاني درس انتخاب کنند که ترم آخر باشند و به اين منظور از صفحه شخصي آيکن ثبت درخواست ، درخواست بررسي مشکلات انتخاب واحد به درج نام درس و گروه درس مد نظر و دليل درخواست اقدام نمايند.
*در زمان انتخاب واحد موفق به انتخاب واحد نشده ام برای رفع مشکل چه اقدامي لازم است انجام دهم؟
در قسمت مکاتبات اداری درخواست بررسی مشکلات انتخاب واحد ، درخواستی براي کارشناس آموزش ارسال نماييد.
*در صورتي که زمان انتخاب واحد گذشته باشد و انتخاب واحد انجام نشده باشد، راهکار چيست؟
بايد براي ترم جاري درخواست تعيين وضعيت(مرخصي يا حذف ترم و...) ثبت نماييد یا از مسير مکاتبات اداری ، درخواست ادامه تحصیل ، کميسيون موارد خاص ثبت شود .
*در صورتي که زمان انتخاب واحد گذشته و انتخاب واحد انجام نشده و تعداد مرخصي ها نيز تمام شده باشد، راهکارچيست؟
در سامانه آموزش ، صفحه شخصي ، آيکن ثبت درخواست ،درخواست کميسيون موارد خاص ، دليل عدم انتخاب واحد و بررسي و ضعيت آموزشي ثبت شود .
*طلبه سطح ۳ هستم، براي من دروس پيشنياز اعلام شده و انتخاب واحد کرده ام، ولي در سايت، جدول درسي مربوط به رشته خودم نام دروس پيشنياز را مشاهده نمي کنم. چه اقدامي لازم است انجام دهم؟
جدول درسي دروس پيشنياز به طور جداگانه در قسمت پيشنيازها در منوي سطح ۳ سايت غيرحضوري و مجازي ارائه مي شود.
*هنوز دروس پيشنياز را به طور کامل نگذرانده ام. مي توانم دروس اصلي رشته را انتخاب واحد کنم؟
خير. بعد از گذراندن تمام پيشنيازها اجازه انتخاب واحد دروس اصلي رشته خودتان را داريد. البته اگر از دروس پيشنياز شما کمتر از حداقل واحد مانده باشد با کارشناس مربوطه از طريق آيکن ثبت درخواست ، گزينه درخواست بررسي مشکلات انتخاب واحد ، مشکل خود را مطرح نماييد.
*درسي را قبلا گذرانده ام ولي هنوز در ليست دروس باقيمانده وجود دارد، دليل را بفرماييد؟
در اين موارد نيازي به گذراندن دوباره درس نيست ولي براي اطمينان بيشتر با کارشناس مربوطه خودتان تماس بگيريد تا بررسي لازم صورت پذيرد.
*دروسي که من در ليست دروس باقيمانده ام مشاهده مي نمايم با دروسي که هم دوره من دارد، تفاوت دارند. هر دو با هم وارد جامعه الزهرا (س) شديم. دليل آن چيست؟
شايد شما گرايشي هستيد و ايشان غيرگرايشي، يا دوست شما از طريق مدرک دانشگاه وارد حوزه شده است. براي اطمينان مي توانيد با کارشناس مربوط به رشته خودتان تماس بگيريد.
*ظرفيت درسي که مي خواهم انتخاب واحد کنم، پر شده است. چه اقدامي لازم است انجام دهم؟
درخواست افزایش ظرفیت ثبت نمایید تا در صورت امکان، افزايش ظرفيت توسط آموزش انجام شود يا در صورت امکان در زمان حذف و اضافه افزايش ظرفيت اعلام مي شود.
*ويژه مجازي : چرا براي برخي از دروس کلاس آنلاين تعريف نشده است؟
اين دروس به صورت مطالعاتي ارائه مي شود. ولي آزمون هاي ميانترم و امتحان پايان ترم آن طبق برنامه امتحاني اعلام شده برگزار ميگردد.
*ويژه مجازي : کمتر از حداقل مجاز واحد (۱۲ براي سطح۲ و ۱۰ براي سطح۳) توانستم انتخاب نمايم چرا که براي مابقي دروس تکميل ظرفيت اعلام شده است، حالا چکاري بايد انجام دهم؟
از طريق سامانه آموزش آيکن ثبت درخواست گزينه بررسي مشکلات انتخاب واحد باکارشناس مربوطه مشکل خود را مطرح فرماييد.
حذف اضطراري
*چگونه مي شود درخواست حذف اضطراري نمود؟شرايط آن چگونه است؟
حذف اضطراري به معنای ثبت درخواست حذف واحد یا تکدرس می باشد و همانطور که مشخص است تنها در يک درس با رعايت حداقل واحد، طبق زماني که در تقويم آموزشي ذکر شده انجام می شود و باید درخواست حذف درس را از سامانه دانش پژوهان – مکاتبات اداری - ثبت درخواست – درخواست حذف درس ارسال نماييد.
محدوده دروس
*چگونه از نام کتب و محدوده امتحانات ميان نيمسال و پايان نيمسال خود مطلع شوم؟
از منوي بالاي صفحه سايت ، آموزش از راه دور ، آموزش غيرحضوري و مجازي (https://vdc.jz.ac.ir) - سطح ۲يا ۳ غيرحضوري و مجازي – به قسمت محدوده دروس مراجعه نماييد یا می توانید محدوده دروس را از کانال ایتای آموزشی تربیتی مجازی و غیرحضوری vdc_jz دنبال نمایید.
*کتابي که در ترمهاي قبل به عنوان منبع درسي معرفي شده بود را دارم، آيا براي ترم جديد هم ميتوانم همين کتاب را مطالعه کنم؟
ممکن است منابع در ترم جديد تغييرات داشته باشند. کتاب مورد نظر خود را با منبع تعيين شده بررسی کرده و اگر متفاوت نبود همان را مطالعه کنيد.
تهيه منابع دروس (کتاب، جزوه و سي دي و فایل صوتی)
*چگونه کتاب و فایل صوتی درس خود را تهيه نمايم؟
از طريق سایت فروشگاه به ادرس eshop.jz.ac.ir يا از طريق کانال فروشگاه کتاب در ايتا @jz_Pub منابع مورد نظر خود را خريداري فرماييد، يا به صورت حضوري تشريف بياوريد.
*دليل ارائه نشدن بعضي دروس در فروشگاه الکترونيک چيست؟
براي خريد کتاب در فروشگاه الکترونيک پس از ورود به صفحه مورد نظر به توضيحات ذکر شده در ابتداي آن توجه فرماييد تا راحت تر بتوانيد خريد کتاب را انجام دهيد. لازم به ذکر است بايد نام کتاب را مطابق با جدول درسي ارائه شده در همان ترم جستجو نماييد گاهي طلاب به اشتباه نام درس را جستجو ميکنند که در اين صورت دچار مشکل خواهيد شد.
آزمون ميان ترم
*آزمونهاي ميانترم به چه صورت برگزار مي شود؟
آزمونهاي ميانترم از طريق سامانه مجازي lms.jz.ac.ir به صورت آنلاين در زمانهاي اعلام شده برگزار مي شود.
*منظور از امتحانات آنلاين چيست؟
امتحاناتي که نحوه برگزاري آنها اينترنتي مي باشد.
*زمان برگزاري آزمون هاي ميان ترم چه تاريخي مي باشد؟
بازه شروع و پايان آزمون هاي ميانترم در تقويم آموزشي هر ترم ذکر مي شود ، به منظور اطلاع از زمان دقیق میانترم هر درس آنلاین بایستی به استاد کلاس و در دروس آفلاین به اطلاعیه های کانال ایتا مراجعه نمود .
*آيا همه دروس امتحان ميانترم دارند؟ نحوه انجام آن چگونه است؟
خير ، با توجه به شيوه ارزشيابي که در جدول محدوده دروس ثبت شده است برخي از دروس امتحان ميانترم دارند. ملاک هاي ارزشيابي هر درس در صفحه شخصي طلبه گزينه برنامه امتحاني قابل مشاهده است.
*چگونه ميشود در امتحانات آنلاين شرکت کنيم؟
در سامانه مجازي lms.jz.ac.ir ، صفحه هر درس روي لينک آزمون آن کليک نموده و آزمون را شروع نماييد.
*مدت زمان پاسخگويي در آزمون هاي آنلاين چند دقيقه مي باشد؟
مهلت پاسخگويي روي لينک آزمون آنلاين درج شده است . معمولا میانترم های تستی 30 دقیقه و تشریحی یک ساعت از زمان شرکت در آزمون می باشد.
*اگر در حين پاسخگويي آزمون هاي آنلاين، اينترنت يا برق قطع شود چه بايد کرد؟
پس از رفع مشکل اگر همچنان از زمان آزمون فرصت باقي بود مجددا وارد آزمون شده و آن را ادامه دهيد. ولي اگر زمان آزمون شما تمام شده بود در سامانه مجازي به پشتيبان ها که در کانال ها معرفی می شوند پيام بدهيد تا مشکل بررسي شود و يا با شماره هاي زير تماس بگيريد:
امتحانات پايان ترم
*نمره قبولي در هر درس چند مي باشد؟
حداقل نمره قبولي نهايي در هر درس ۱۲ ميباشد.
* نتيجه امتحانات پايان ترم چه زماني اعلام مي گردد؟
نمرات بعد از دريافت اوراق شهرستان و تفکيک هر درس و آماده سازي هاي لازم، جهت تصحيح به اساتيد و گروه هاي علمي تحويل داده مي شود و حداکثر در نيمسال اول تا اواسط اسفند و در نيمسال دوم تا اواسط شهريور اعلام ميگردد.
*اگر در درسي نمره قبولي کسب نکنيم آيا بايد آن درس را دوباره انتخاب واحد کنيم و يا فقط در امتحان پاياني آن در ترم آينده شرکت نماييم؟
در صورت عدم کسب نمره قبولي بايد مجددا در ترم بعد آن درس را انتخاب واحد نماييد. فقط افرادي که نمره ۱۰ تا ۱۱,۹۹ کسب کرده اند در اولين ترم بعد از کسب اين نمره درس بصورت مجدد انتخاب واحد خواهد شد ،در اين حالت طلبه ملزم به ارائه تکليف وفعاليت کلاسی و شرکت در ميانترم نمي باشد. این دروس مازاد از انتخاب واحدترم خواهدبود تا علاوه بر واحد هاي انتخابي عادي در امتحان اين درس شرکت نمايند.
*به چه نمره ايي مي توان اعتراض و درخواست تجديد نظر داشت؟
تجديد نظر فقط به نمرات بين 9 تا11/99 در امتحان دروسى كه بهصورت تشريحى برگزار مىشود امکان پذير است.
*از چه طريقي مي توانم به نمره خود اعتراض نمايم؟
تا سه روز بعد از ثبت نمره هر درس ، در سامانه دانش پژ وهان قسمت مکاتبات اداری، ثبت درخواست، درخواست تجديد نظر به نمره را ثبت کنيد.
*در چه صورت طلبه مي تواند نمره کمتر از ۱۲ خود را جبران کند؟
اگر آن درس را در هر يک از نيمسال هاي بعد فقط در يک مرحله با حداقل نمره ۱۵ بگذراند، نمره قبلي در کارنامه وي حذف آیین نامه آموزشی خواهدشد و اثر خود را از دست خواهدداد.
*جهت ورود به سالن امتحانات چه مدرکي لازم است؟
ورود به سالن امتحانات فقط با کارت امتحاني و کارت شناسايي معتبر همچون کارت ملي امکان پذير مي باشد. (کارت امتحاني را از آيکن کارت امتحان در سامانه دانش پژوهان دريافت نماييد)
*چگونه متوجه شويم آزمون پايانترم کدام دروس آنلاين و کدام دروس حضوري است؟
آزمون پایانترم تمامی دروس بصورت حضوری برگزار می شود و آزمون آنلاین مختص آزمون میانترم است.
حوزه امتحاني
*آيا امکان تغيير حوزه امتحاني وجود دارد؟
آدرس محل سکونت (استان و شهر) خود را طبق مرکز آزمون مدنظر خود در زمان اعلام شده از طرف آموزش ثبت نمائيد. توجه داشته باشيد بعد از تاريخ هاي اعلام شده به دليل آماده سازي ليستهاي شهرستان ها امکان هيچ گونه تغييري وجود ندارد.
*حوزهاي امتحاني هريک از طلاب چگونه تعيين مي شود ؟
تعيين حوزه امتحاني براساس آدرس استان و شهر توسط طلبه در زمان اعلام شده در سامانه آموزش تعيين مي شود.
*چگونه مي توان از آدرس مراکز آزمون مطلع بشويم؟
آدرس مراکز در هر نيم سال قبل از امتحانات در سامانه دانش پژوهان آيکن تعيين حوزه امتحاني قابل مشاهده است.
*آيا امکان اين هست در ايام برگزاري امتحانات در دو حوزه امتحان بدهيم ؟(مثلا دو امتحان در يک شهر و بقيه امتحانات در شهر ديگر)
خير، هرطلبه فقط مي تواند يک حوزه امتحاني داشته باشد.
درخواست مرخصي
* هر طلبه سطح ۲ که پذيرش آزمون ورودي باشد مي تواند در طول دوره تحصيل از چهار مرخصي استفاده نمايد.
* هر طلبه سطح ۳ مي تواند در طول دوره تحصيل از سه مرخصي استفاده نمايد.
* مرخصي افزايش جمعيت از ابتداي بارداري تا ۲ سالگي فرزند براي هر فرزند ۴ ترم مي باشد. جهت اخذ اين مرخصي ارسال مدرک بارداری و در صورت تولد فرزند تصوير صفحه اول شناسنامه فرزند بصورت فايل پيوست در قسمت ثبت درخواست سامانه دانش پژوهان الزامي است.
* براي طلابي که تعدادي از واحدهاي درسي آنان معادل سازي شده است به ازاي واحد های تطبيقي از تعداد مرخصي کسر ميگردد.
* طريقه ثبت مرخصي:
درخواست خود را در سامانه دانش پژوهان - آيکون ثبت درخواست -جديد- درخواست مرخصي ارسال نماييد. توجه داشته باشيد مرخصي در هر نيمسال بايد به صورت جداگانه درخواست شود.
* طلبه ترم اول هستم آيا ميتوانم مرخصي ثبت کنم؟
طبق آييننامه ، ثبت مرخصي برای طلاب ترم اول امکان ندارد و فقط طلابي که اقدام به فرزندآوري نمودهاند مي توانند ترم اول از مرخصي افزايش جمعيت استفاده نمايند.
*آيا مرخصي ها در سنوات تحصيلي محاسبه مي شود؟
خير
*چگونه از زمان درخواست مرخصي مطلع شويم؟
زمان درخواست مرخصي در هر نيمسال در تقويم آموزشي همان نيمسال ثبت ميشود.
*اگر بنا به دليل موجه نتوانيم در مهلت مقرر مرخصي خود را ثبت کنيم چه اقدامي لازم است انجام دهيم؟
از طريق نامه کميسيون که در قسمت مکاتبات اداری ، ثبت درخواست ، درخواست مجوز ادامه تحصیل ، اقدام نماييد و مشکل خود را مطرح نمایید .
* مراحل ارسال نامه کميسيون به آموزش به چه شکل مي باشد؟
از طريق سامانه دانش پژوهان ،صفحه شخصي ،آيکون مکاتبات اداری ، ثبت درخواست ، درخواست جديد، درخواست مجوز ادامه تحصیل گزينه درخواست کميسيون موارد خاص ، موضوع درخواستي را با کارشناس آموزش در ميان بگذاريد.
انتقال و مهمان
* شرايط انتقال از غيرحضوري و مجازي به حضوري:
۱-شرکت در امتحانات يک نيم سال تحصيلي، در غيرحضوري و يا مجازي
۲-سکونت با همسر يا والدين درقم
۳-عدم مشروطي بيش از دو بار
4-عدم استفاده از سه بار مرخصي
5-نداشتن مشکل سنوات
*در طول دوره تحصيل فقط يکبار انتقال (با موافقت مدرسه مبدأ و مدرسه مقصد) امکان پذير است.
*جهت انجام امور انتقال يا مهمان، حضور سرپرست (همسر يا پدر) جهت امضاي رضايت نامه الزامي است.
*آيا مي توانم به مدارس ديگردر جامعه الزهرا سلام الله عليها منتقل يا مهمان شوم؟
بله. در صورت داشتن شرايط انتقال مي توانيد به يکي از مدارس نيمه وقت صبح يا عصر ، یا مراکز آموزی سطح سه منتقل شويد. در غير اين صورت مي توانيد براي دو نيمسال در اين مدارس مهمان باشيد.
*براي انتقال يا مهمان به مدارس مرکز مديريت چه اقدامي بايد انجام دهيم؟
براي ترم نيم سال اول در بازه زماني (اول مرداد تا ۱۵ شهريور) و براي نيم سال دوم در بازه زماني (اول آذر تا ۱۵ دي) با شماره 02532112323تماس بگيريد.
*جهت انجام انتقال يا مهمان چگونه اقدام نمايم؟
با مراجعه به سامانه دانش پژوهان » ثبت درخواست » درخواست انتقال يا مهمان را تکميل نموده و منتظر پاسخ کارشناس آموزش باشيد.
*طلبه غيرحضوري هستم آيا براي بهره بردن از امکانات آموزش مجازي ميتوانم برنامه آموزشي خود را به مجازي تغيير دهم؟
بله قبل از انتخاب واحد درخواست انتقال را در سامانه دانش پژوهان قسمت ثبت درخواست تکميل نموده و منتظر پاسخ کارشناس آموزش بمانيد.
*طلبه حضوري هستم ولي به دلايلي مثل انتقال محل سکونت به شهرستان يا داشتن فرزند کوچک ديگر نميتوانم درس هايم را به صورت حضوري ادامه دهم آيا امکان انتقال به مجازي يا غيرحضوري را دارم؟
بله. بايد درخواست خود را از طريق آيکن ثبت درخواست انتقال در سامانه دانش پژوهان ثبت فرماييد.
*طلبه حضوري هستم اين ترم به دلايلي نمي توانم در کلاسهاي حضوري شرکت نمايم، ميتوانم براي يک ترم مهمان مجازي يا غيرحضوري شوم؟
شما در طول تحصيل حضوري خود ميتوانيد ۲ ترم مهمان برنامه مجازي شويد ولي مهمان به غيرحضوري امکان پذير نيست.
بازپذيري
* طلبه سطح ۲ که منع تحصيل شده و يا ترک تحصيل کرده، و حداقل ۷۵ واحد گذرانده است مي تواند در آزمون سطح يک به دو شرکت نمايد و پس از قبولي در آزمون، با تطبيق نمرات قبلي ادامه تحصيل دهد.
در آزمون بازپذيري پذيرفته شده ام براي معادل سازي واحدهاي گذرانده ام چه کاري لازم هست انجام دهم؟
** اگر تمام مراحل پذيرش را طي نموده ايد براي تطبيق دروس سطح ۲ با خانم پيرمراديان (۲۴۸۹) و سطح ۳ با آقاي ملک پور (2323) تماس بگيريد.
معادل سازي
* معادلسازي فقط يک بار و در ابتداي نيم سال شروع به تحصيل ، حداکثر تا زمان حذف و اضافه، انجام مي شود بنابراين دروسي که نمره آنها بعد از اين زمان ارائه شود پذيرفته نمي شود.
* درس جايگزين بايد حداقل ۸۰درصد بادرس مورد نظر همخواني محتوايي داشته باشد.
براي معادل سازي دروس چه کاري لازم هست انجام دهيم؟
براي معادل سازي سطح۲ با خانم پيرمراديان (۲۴۸۹) و تکميلي با آقاي ملک پور (2323) تماس بگيريد.
تغيير رشته در سطح ۳
شرايط تغيير رشته چيست؟
* بلامانع بودن ادامه تحصيل در رشته قبلي از نظر مقررات آموزشي
* گذراندن حداقل ۲۰ واحد و يا دو نيمسال با رعايت حداقل واحد در رشته قبلي
* حداکثر دو سوم از واحدهاي رشته قبلي را گذرانده باشد.
* دارا بودن سنوات تحصيلي لازم جهت اتمام دوره
* کسب حداقل نمره ۱۴ در مصاحبه علمي گروه
نکته : تغيير رشته براي طلبه در طول دوره فقط يک بار امکان پذير مي باشد.
تغيير رشته در چه زماني انجام مي شود؟
فرم مخصوص تغيير رشته را از سايت دريافت کنيد و طبق زمان اعلام شده در تقويم آموزشي در قسمت مکاتبات اداری ، قسمت درخواست تغییر رشته ضمیمه و ارسال نماييد.
تعيين گرايش در سطح ۲
منظور از گرايشي بودن چيست؟
بعد از گذراندن ۱۴۵ واحد درسي طلبه غيرحضوري بايد در يکي از گرايش هاي فقه - تفسير - فلسفه و کلام و طلبه مجازي در گرايش هاي تفسير - فقه - فلسفه و کلام - تعليم - تاريخ تعيين گرايش نمايد.
واحد هاي هرگرايش چه تعداد است؟
۳۰ واحد
چگونه بايد تعيين گرايش کرد؟
گرايش خود را در سامانه دانش پژوهان – ثبت درخواست ، جديد، انتخاب گرايش (درقسمت توضيحات نام گرايش ) ثبت نماييد.
انتخاب گرايش چه زماني بايد درخواست شود؟
در هر نيمسال قبل از انتخاب واحد اطلاع رساني مي شود.
پايان نامه سطح ۳
طلبه تکميلي چه زماني بايد براي پايان نامه اقدام کند؟
طلبه بايد قبل از گذراندن ۷۵ واحد درسي، دروس پيشنياز پايان نامه (روش تحقيق و کارورزي) را گذرانده و طرح تفصيلي پايان نامه خود را تصويب کرده باشد. در غير اينصورت اجازه انتخاب واحد ترم بعد به طلبه داده نميشود.
زمان انتخاب واحد نمي توانم پايان نامه را انتخاب کنم. چه اقدامي بايد انجام دهم؟
پايان نامه انتخاب واحدي نيست، هر زمان که نمره کارورزي شما در سامانه دانش پژوهان درج شد، مي توانيد از طريق سامانه دانش پژوهان، گزینه تحصیلات تکمیلی درخواست شروع پايان نامه خود را ثبت کنيد.
موضوع پايان نامه من تصويب شده است و راکد شده ام، چه کنم؟
با گروه علمي مربوطه مطرح نماييد.
مهلت انجام پايان نامه من به پايان رسيده است و راکد شده ام چه اقدامي لازم است انجام دهم؟
بايد از آدرس vdc.jz.ac.ir وارد سايت مرکز غيرحضوري و مجازي بشويد و از منوي "سطح سه مجازي و غيرحضوري" گزينه "پايان نامه سطح سه" را انتخاب کنيد و در صفحه مربوطه "فرم تعيين مهلت تدوين پايان نامه" را دانلود، تکميل و ايميل نماييد. آدرس ايميل در زير فرم درج شده است. پس از بررسي تعهدي که ارسال کرده ايد، پرونده شما براي مدت يک سال جاري مي شود.
فقط پيش نيازهاي پايان نامه ام (روش تحقيق و کارورزي) مانده و پرونده ام راکد است. چه کنم؟
در قسمت ثبت درخواست ، درخواست کميسيون موارد خاص مشکل خود را مطرح نماييد.
کارورزي تحقيق
فرم هاي مربوط به درس کارورزي را از کجا تهيه کنم؟
در سايت مرکز آموزش مجازي و غيرحضوري از منوي بالاي صفحه سطح ۳ گزينه "پايان نامه سطح سه" را کليک نماييد.
نتيجه تحقيقاتي که انجام داده ام را به کجا ارائه نمايم؟
چنانچه در کلاس هاي آنلاين دوره مجازي شرکت مي کنيد بايد با استاد در ارتباط باشيد و يا در لينک تکليف که در صفحه درس در سامانه مجازي ايجاد شده است بارگذاري کنيد.
روش تحقيق پيشرفته
* آيا درس روش تحقيق پیشرفته و کارورزی امتحان کتبي دارد؟
خیر
*کار عملي درس روش تحقيق پیشرفته و کارورزی را به کجا ارائه بدهم؟
چنانچه در کلاس هاي آنلاين دوره مجازي شرکت مي کنيد بايد با استاد در ارتباط باشيد و يا در لينک تکليف که در صفحه درس در سامانه مجازي ايجاد شده است بارگذاري کنيد.
کار عملي دروس
*کار عملي و يا تحقيق برخي از دروس مثل "تجزيه و ترکيب، مباني و ترجمه۳ و ..." را چه زماني و کجا بايد تحويل داد؟
در سامانه مجازي در صفحه همان درس قسمت ارسال تکليف کار عملي خود را بارگذاري نماييد.
درخواست کميسيون
*براي مطرح نمودن مشکلات آموزشي که لازم است مدير مرکز تصميم بگيرند، مي توانيد با پر کردن و ارسال فرم کميسيون اقدام نماييد. بازه رسيدگي به آن حداکثر دو هفته مي باشد که مي توانيد نتيجه آن را در سامانه دانش پژوهان مشاهده نماييد.
*به دليل فرزندآوري چند ترم از انتخاب واحد جامانده ام جهت ادامه تحصيل لازم است چه اقدامي انجام دهم؟
با ارسال فرم درخواست کميسيون موارد خاص واقع در قسمت مکاتبات اداری ، فرم درخواست ، درخواست مجوز ادامه تحصیل ، درمشکل خود را مطرح نماييد.
چگونه نتيجه کميسيون خود را دريافت نمايم؟
ابتدا سامانه دانش پژوهان قسمت ثبت درخواست کميسيون را ببينيد در صورت عدم پاسخ کارشناس يا اعمال نشدن درخواست مي توانيد براي پيگيري بيشتر در سطح 2 با شماره 32112301 و سطح 3 با شماره 32112313 تماس بگيريد.
تغيير اطلاعات فردي
شماره تلفن يا آدرس من تغيير کرده است. چگونه در سامانه تغييرات را اعمال نمايم ؟
بايد از قسمت اطلاعات فردي در سامانه دانش پژوهان شماره يا آدرس خود را تغيير دهيد و در صورت بروز مشکل با خدمات آموزشي ۳۲۱۱۲۲۲۹ تماس بگيريد.
نام و يا نام خانوادگي من تغيير کرده است، چگونه تغييرات را در سامانه اعمال کنم؟
بايد تصوير صفحات شناسنامه خود را به بخش خدمات آموزشي ارائه دهيد تا نسبت به تغيير نام يا نام خانوادگي شما در سامانه اقدام شود.
خدمات آموزش
چگونه مي توان معرفي نامه و ريزنمرات خود را جهت ارائه به ديگر مراکز دريافت نمود؟
از گزينه ثبت درخواست ،گزينه درخواست گواهي اقدام فرماييد يا در صورت نياز به تماس با شماره ۲۲۲۹تماس حاصل نماييد.
درخواست گواهي اشتغال به تحصيل دارم به کجا مراجعه کنم؟
از طريق سامانه دانش پژوهان » گزينه ثبت درخواست » درخواست گواهي و جهت کسب اطلاعات بيشتر با شماره داخلی ۲۳۶۱ و يا شماره ۲۳۲۳ تماس بگيريد.
جهت ثبت تاهل خود چگونه اقدام کنم ؟
کليه طلابي که در طول تحصيل متاهل مي شوند ملزم به درخواست ثبت وضعيت تاهل در صفحه اطلاعات شخصي خود مي باشند.
شيوه درخواست : ۱- تکميل فرم تعهد سرپرست: سايت جامعه الزهرا » منوي آموزشي » کاربرگ هاي آموزشي » دريافت و تکميل فرم تعهد سرپرست ۲- کپي شناسنامه طلبه و همسر (صفحه اول و دوم ) ۳- ارسال به ايميل khadamat@jz.ac.ir
جهت دريافت مدرک بايد به کجا مراجعه نمايم؟
با شماره هاي ۲۲۲۹ و ۲۳۶۱ و ۲۳۲۳ تماس حاصل نماييد.
انصراف از تحصيل
*طلبه اي که اقدام به انصراف از تحصيل مي نمايد تا يک سال اجازه شرکت در ازمون ورودي جامعه الزهرا سلام الله عليها را ندارد و نسبت به ترم هايي که گذارانده لازم است هزينه پرداخت نمايد.
*براي انصراف از تحصيل چه بايد کرد؟
فرم درخواست انصراف از تحصيل را از مکاتبات اداری ، فرم درخواست ، درخواست مجوز ادامه تحصیل ، کمیسیون موارد خاص ، درخواست انصراف از تحصيل تکميل و ارسال نمایید.
سامانه مجازي
سامانه مجازي چيست؟
سامانهاي جامع جهت دريافت محتواي آفلاين دروس ، پرسش در تالار گفتگو از اساتيد، ارسال تکاليف و شرکت در آزمونهاي آنلاين ميباشد.
چرا در سامانه محتواي من درسي نمايش داده نمي شود؟
در سامانه مجازي دروس منطبق با انتخاب واحد شما نشان داده ميشود در صورتيکه انتخاب واحد نداشته باشيد هيچ درسي براي شما قابل رويت نخواهد بود. در غير اين صورت با شماره ۰۲۵۳۲۱۱۲۴۴۱ تماس بگيريد.
براي همه دروس فايل صوتي و نمونه سوال و يا جزوه موجود است؟
خير
از چه طريقي ميتوانم وارد سامانه مجازي بشوم؟
براي ورود به سامانه آموزش مجازي جهت دريافت محتواي آفلاين دروس ، پرسش در تالار گفتگو از اساتيد، ارسال تکاليف و شرکت در آزمونهاي آنلاين، از روشهاي ذيل:
۱- آدرس مستقيم ورود به سامانه مجازی lms.jz.ac.ir
۲- از طريق ورود به سايت جامعه الزهرا (س) jz.ac.irو با انتخاب گزينه سامانه آموزش مجازی از منوي سامانهها
در صفحه باز شده براي ورود به سامانه بايد شماره تحصيلي، رمز ورود که معمولا در اولين ورود کد ملي است را درج کنيد، روي دکمه ورود کليک نماييد تا وارد سامانه مجازی شويد.
در صورت هر گونه مشکل براي ورود به سامانه با شماره ۳۲۱۱۳۴۴۱ تماس بگيريد.
کلاس هاي آنلاين آموزش مجازي
از چه طريقي مي توانم در کلاس هاي آنلاين شرکت نمايم؟
در سامانه مروارید ، گزینه داشبورد جلسات مجازی، لیست کلاسهای آنلاین با توجه به انتخاب واحد مربوطه نمایش داده می شود. برای ورود به کلاس کافیست روی لینک مورد نظر کلیک کنید .
توجه داشته باشید لینک کلاسها در روز مربوطه و دقایقی قبل از شروع کلاس فعال میشود و در غیر این زمان بصورت آفلاین نمایش داده میشود.
چه نرمافزارهايي براي اتصال به کلاس آنلاين نياز است؟
در کامپيوتر و موبایل : مرورگر Fire fox و google chrome نصب باشد. جهت راهنمایی بیشتر راهنماهای مربوطه مطالعه شود.
آيا بايد هر روز در کلاسهاي آنلاين شرکت کنيم؟
براي هر درس آنلايني که انتخاب کردهايد در طول هفته کلاس آنلاين خواهيد داشت. يعني ممکن است برخي از روزها اصلا کلاسي نداشته باشيد. در زمان انتخاب واحد با توجه به شرايط زندگي خود ساعات کلاسها را تنظيم نماييد.
حضور در کلاسهاي آنلاين اجباري است؟ حضور و غياب دارد؟
بله چنانچه غيبتها در درسي بيش از حد مجاز آن درس شود درس حذف شده و طلبه اجازه شرکت در آزمون پاياني آن درس را ندارد.
وقتي در کلاس آنلاين شرکت ميکنيم چگونه بايد حضور خود را ثبت نماييم؟
زمان ورود و خروج شما به صورت خودکار ثبت ميشود و يا استاد حضور و غياب را انجام ميدهد پس لازم نيست شما کاري انجام دهيد.
کلاس فقط صوتي است يا تصوير استاد هم نمايش داده ميشود؟
کلاس قابليت پخش تصوير و صوت اساتيد و طلاب حتي به صورت همزمان را دارد ولي به جهت اينکه اساتيد و طلاب راحت باشند به طور معمول تصوير استاد و طلبه پخش نميشود.
آيا بعد از زمان کلاس آنلاين هم ميتوان فيلم آن را دانلود کرد؟
هر جلسه کلاس ضبط شده و لينک دسترسي آفلاين آن در همان قسمت داشبورد جلسات مجازی با کلیک روی دکمه آفلاین هر جلسه در دسترس میباشد.
با موبايل هم ميتوان در کلاسهاي آنلاين شرکت کرد؟
با موبايل يا تبلت هم امکان شرکت در کلاسهاي آنلاين وجود دارد ولي ممکن است برخي امکانات کلاس با توجه به سایز صفحه نمایش گوشی به خوبی نمايش داده نشوند.
مشاوره و فرهنگي
مشاوره به دو صورت تلفني و آنلاين انجام مي شود؛
جهت ثبت نوبت مشاوره چه اقدامي بايد انجام داد؟
جهت ثبت نوبت به صورت تلفني مي توانيد همه روزه از ساعت ۸ الي ۱۲ با شماره 0253211245 تماس بگيريد.
جهت ثبت نوبت مشاوره آنلاين به چه صورت اقدام کنيم؟
ورود به سامانه مجازي» فرهنگي تربيتي» جلسه مشاوره » تعيين وقت
سوالات مربوط به امور فرهنگي را چگونه مي توان با شما مطرح کرد؟
به صورت تماس با شماره ۰۲۵۳۲۱۱۲۳۰۹
چگونه مي توان در کارگاه ها و نشست هايي که به صورت آنلاين برگزار مي شود ثبت نام و شرکت نمود؟
اطلاعيه ثبت نام دوره هاي فوق برنامه در سامانه مجازي، سايت غيرحضوري و نيز کانال ايتا به آدرس jz۲۳۰۵@ قرار داده مي شود و شما مي توانيد در سامانه مجازي با مراجعه به خبر و کليک بر روي لينک ثبت نام و در کانال سروش با ارسال نام و نام خانوادگي و کد تحصيلي؛ در دوره ي مورد نظر ثبت نام نماييد.
پس از تکميل و نهايي شدن مراحل ثبت نام، لينک دوره در ميزکار سامانه مجازي شما قرار داده مي شود.
در صورت بروز مشکل اتصال و عدم ورود به کلاس آنلاين دوره، چه بايد کرد؟
ابتدا فايل هاي مربوط به راهنماي ورود به کلاس را – که در سامانه قرار داده شده - مطالعه نماييد و سپس در صورت عدم توجيه يا بروز مشکل ديگري با ارسال پيام در سامانه مجازي (مختص طلاب مجازي) و تماس با شماره ۰۲۵۳۲۱۱۲۳۰۹ مراتب را به کارشناس مربوطه اطلاع دهيد؛ تا در اسرع وقت در اين زمينه راهنمايي هاي لازم انجام گيرد.
آيا لينک کلاس هاي آفلاين نشست ها و کارگاه هاي فرهنگي تربيتي در سامانه بارگزاري مي شود؟
در صورت درخواست طلاب، لينک کلاسهاي آفلاين در کانال ايتا به نشاني jz۲۳۰۵@ و نيز سامانه مجازي در قسمت صفحه مربوط به آن دوره به ترتيب جلسات قرار داده مي شود.