پرسش و پاسخ آموزشی

021

**تقویم آموزشی

 جهت اطلاع از زمان بندی برنامه های آموزشی (زمان انتخاب واحد – امتحانات میانترم و پایانترم – حذف و اضافه – مرخصی - ثبت اسکان و تغذیه - حذف اضطراری و...) به سایت و کانال آموزشی @vdc_jz مراجعه نمایید.

 

**انتخاب واحد - حذف و اضافه

* هر طلبه باید هر نیمسال تحصیلی حداقل در سطح دو ۱۲ واحد و در سطح سه ۱۰ واحد انتخاب نماید. اگر طلبه‌ای کمتر از این مقدار انتخاب واحد نماید، انتخاب واحد او ملغی می‌گردد و موظف است در زمان حذف و اضافه انتخاب واحد نماید.

* انتخاب واحد به صورت اینترنتی توسط طلاب در ابتدای هر نیم سال در زمان اعلام شده در تقویم آموزشی انجام می‌گیرد.

* فقط انتخاب واحد طلاب ورودی در ترم اول توسط آموزش انجام می شود.

* طلبه ای که معدل نیم سال او کمتر از ۱۴ باشد، مشروط می‌شود و در صورت داشتن معدل مشروط در ترم قبلی بیشتر از حداقل واحد نمی‌تواند انتخاب نماید.

* حداکثر واحد در انتخاب واحد بستگی به معدل نیم سال طلبه دارد از معدل ۱۴ تا ۱۷ شانزده واحد و از ۱۷ به بالا بیست واحد می‌تواند انتخاب واحد نماید.

 نحوه ی انتخاب واحد به چه شکل است؟

برای انجام انتخاب واحد در زمان اعلام شده در تقویم آموزشی می توانید به سامانه دانش پژوهان ،آیکن انتخاب واحد و حذف و اضافه مراجعه نمایید.

برای ترم جدید چه دروسی ارائه می‌شود؟

در هر ترم برای آگاهی از دروس ارائه شده می‌توانید به جدول درسی آپلود شده در سایت و یا در سامانه دانش پژوهان قسمت دروس ارائه شده در ترم جاری مراجعه نمایید.

طلاب ترم اول چگونه باید انتخاب واحد نمایند؟

انتخاب واحد شما عزیزان را آموزش انجام داده و به طلاب محترم اطلاع رسانی می‌نماید. جهت مشاهده دروس انتخابی می‌توانید به سامانه دانش پژوهان، آیکون "مشاهده انتخاب واحد ترم جاری" مراجعه فرمایید.

آیا برای طلاب ترم اولی که نمرات تطبیقی دارند هم خود آموزش انتخاب واحد می‌نماید؟

بله انتخاب واحد کلیه طلاب ترم اول سطح 2 و سطح 3 توسط کارشناس آموزش انجام می شود

 آیا می توان دروس انتخاب واحد شده را تغییر داد؟

بله در زمانی که برای حذف و اضافه در تقویم آموزشی مشخص شده می توانید نسبت به این امر اقدام نمایید.

کمتر از حداقل مجاز واحد (۱۲ برای سطح۲ و ۱۰ برای سطح۳) از دروس من باقی مانده است آیا بعد از انتخاب واحد برای دروس انتخابی من مشکلی پیش می آید؟

پس از انتخاب واحد در سامانه دانش پژوهان از طریق آیکن ارسال پیام به کارشناس مربوطه اطلاع دهید تا انتخاب واحد شما حذف نگردد.

 در مورد واحدهای مهارتی (ارتباطی، رسانه و ...) از چه طریق اطلاعات کسب نمایم؟

از طریق کانال ایتا به آدرس vdc_jz@

واحدهای باقی مانده ام در دروس ارائه شده مشاهده نمی شود دلیل آن را بفرمایید؟

 یا دروس در آن ترم ارائه نشده است یا پیشنیاز آن گذرانده نشده است که باید به جدول دروس پیش نیاز در سایت مراجعه شود و مطابق با آن انتخاب واحد انجام شود.

در زمان حذف و اضافه چند واحد می توان تغییر داد؟

محدودیت ندارد.

چرا انتخاب واحد برای من قابل انجام نیست؟

با مشاهده خلاصه وضعیت تحصیلی، وضعیت خود را چک کنید. ممکن است به دلایل مختلف از جمله مشروطی بیش از حد، اتمام سنوات، عدم مراجعه در ترم قبل و... سامانه برای شما غیرفعال شده باشد.

در انتخاب واحد، دروسی را می خواهم انتخاب کنم که تداخل امتحانی دارند، اما من مشکلی با تداخل امتحانی ندارم و می توانم در یک روز دو آزمون بدهم؟

فقط طلابی می توانند با تداخل امتحانی درس انتخاب کنند که ترم آخر باشند و به این منظور از صفحه شخصی آیکن ثبت درخواست ، درخواست بررسی مشکلات انتخاب واحد به درج  نام درس و گروه درس مد نظر و دلیل درخواست اقدام نمایند.

در زمان انتخاب واحد موفق به انتخاب واحد نشده ام چه اقدامی لازم است انجام دهم؟

در زمان حذف و اضافه می توانید انتخاب واحد نمایید.

در صورتی که زمان حذف و اضافه گذشته باشد و انتخاب واحد انجام نشده باشد، راهکار چیست؟

باید برای ترم جاری درخواست مرخصی تحصیلی ثبت نمایید. در زمان تعیین شده در تقویم آموزشی و از طریق سامانه دانش پژوهان گزینه "ثبت درخواست" اقدام نمایید.

در صورتی که زمان حذف و اضافه گذشته و انتخاب واحد انجام نشده و تعداد مرخصی ها نیز تمام شده باشد، راهکارچیست؟

در سامانه آموزش ، صفحه شخصی ،  آیکن ثبت درخواست ،درخواست کمیسیون موارد خاص ، دلیل عدم انتخاب واحد و بررسی و ضعیت آموزشی ثبت شود .

طلبه سطح ۳ هستم، برای من دروس پیشنیاز اعلام شده و انتخاب واحد کرده ام، ولی در جدول درسی مربوط به رشته خودم نام دروس پیشنیاز را مشاهده نمی کنم. چه اقدامی لازم است انجام دهم؟

جدول درسی دروس پیشنیاز به طور جداگانه در قسمت پیش نیازها در منوی سطح ۳ سایت غیرحضوری و مجازی ارائه می شود.

هنوز دروس پیشنیاز را به طور کامل نگذرانده ام. می توانم دروس اصلی رشته را انتخاب واحد کنم؟

خیر. بعد از گذراندن تمام پیشنیازها اجازه انتخاب واحد دروس اصلی رشته خودتان را دارید. البته اگر از دروس پیش نیاز شما کمتر از حداقل واحد مانده باشد با کارشناس مربوطه از طریق آیکن ثبت درخواست ، گزینه درخواست بررسی مشکل انتخاب واحد مشکل خود را با کارشناس آموزش مطرح نمایید.

درسی را قبلاً گذرانده ام ولی هنوز در لیست دروس باقیمانده وجود دارد، دلیل را بفرمایید؟

در این موارد نیازی به گذراندن دوباره درس نیست ولی برای اطمینان بیشتر با کارشناس مربوطه خودتان تماس بگیرید تا بررسی لازم صورت پذیرد.

دروسی که من در لیست دروس باقیمانده ام مشاهده می نمایم با دروسی که هم دوره من دارد، تفاوت دارند. هر دو با هم وارد جامعه الزهرا (س) شدیم. دلیل آن چیست؟

شاید شما گرایشی هستید و ایشان غیرگرایشی، یا دوست شما از طریق مدرک دانشگاه وارد حوزه شده است. برای اطمینان می توانید با کارشناس مربوط به رشته خودتان تماس بگیرید.

ظرفیت درسی که می خواهم انتخاب واحد کنم، پر شده است. چه اقدامی لازم است انجام دهم؟

**در صورت امکان افزایش ظرفیت توسط آموزش انجام می شود یا در صورت امکان در زمان حذف و اضافه افزایش ظرفیت اعلام می شود.

 

ویژه مجازی : چرا برای برخی از دروس کلاس آنلاین تعریف نشده است؟

این دروس به صورت مطالعاتی ارائه می شود. ولی آزمون های میانترم و امتحان پایان ترم آن طبق برنامه امتحانی اعلام شده برگزار می‌گردد.

ویژه مجازی : کمتر از حداقل مجاز واحد (۱۲ برای سطح۲ و ۱۰ برای سطح۳) توانستم انتخاب نمایم چرا که برای مابقی دروس تکمیل ظرفیت اعلام شده است، حالا چکاری باید انجام دهم؟

 از طریق سامانه آموزش آیکن ثبت درخواست گزینه بررسی مشکلات انتخاب واحد باکارشناس مربوطه مشکل خود را مطرح فرمایید.

 

***حذف اضطراری

چگونه می شود درخواست حذف اضطراری نمود؟شرایط آن چگونه است؟

با رعایت حداقل واحد، طبق زمانی که در تقویم آموزشی ذکر شده درخواست حذف درس را از سامانه دانش پژوهان - ثبت درخواست - جديد -درخواست حذف درس ارسال نمایید.

 

***محدوده دروس

چگونه از نام کتب و محدوده امتحانات میان نیمسال و پایان نیمسال خود مطلع شوم؟

از منوی بالای صفحه سایت آموزش غیرحضوری و مجازی (https://vdc.jz.ac.ir)  - سطح ۲یا ۳ غیرحضوری و مجازی – به قسمت محدوده دروس مراجعه نمایید.

کتابی که در ترم‌های قبل به عنوان منبع درسی معرفی شده بود را دارم، آیا برای ترم جدید هم می‌توانم همین کتاب را مطالعه کنم؟

   ممکن است منابع در ترم جدید تغییرات داشته باشند. کتاب مورد نظر خود را با منبع تعیین شده چک کنید و اگر متفاوت نبود همان را مطالعه کنید.

 

***تهیه منابع دروس (کتاب، جزوه و سی دی)

چگونه کتاب و سی دی های درسی خود را تهیه نمایم؟

از طریق سامانه دانش پژوهان، قسمت فروشگاه الکترونیک منابع مورد نظر خود را خریدداری فرمایید، یا به صورت حضوری تشریف بیاورید.

دلیل ارائه نشدن بعضی دروس در فروشگاه الکترونیک چیست؟

برای خرید کتاب در فروشگاه الکترونیک  پس از ورود به صفحه مورد نظر به توضیحات ذکر شده در ابتدای آن توجه فرمایید تا راحت تر بتوانید خرید کتاب را انجام دهید. لازم به ذکر است باید نام کتاب را مطابق با جدول درسی ارائه شده در همان ترم جستجو نمایید گاهی طلاب به اشتباه نام درس را جستجو می کنند که در این صورت دچار مشکل خواهید شد.

 

**آزمون میان ترم

آزمون‌های میانترم به چه صورت برگزار می شود؟

آزمون‌های میانترم از طریق سامانه مجازی به صورت آنلاین در زمان‌های اعلام شده برگزار می شود.

منظور از امتحانات آنلاین چیست؟

امتحاناتی که نحوه برگزاری آنها اینترنتی می باشد.

زمان برگزاری آزمون های میان ترم چه تاریخی می باشد؟

تاریخ شروع و پایان آزمون های میانترم در تقویم آموزشی هر ترم ذکر می شود و زمان دقیق برای هر درس در سامانه دانش پژوهان قسمت برنامه امتحانی مشخص شده است.

آیا همه دروس امتحان میانترم دارند؟ نحوه انجام آن چگونه است؟

از منوی بالای صفحه سایت آموزش غیرحضوری و مجازی (https://vdc.jz.ac.ir) ،سطح ۲یا ۳ غیرحضوری و مجازی را انتخاب و به قسمت محدوده دروس مراجعه نمایید.

چگونه می‌شود در امتحانات آنلاین شرکت کنیم؟

در سامانه مجازی، صفحه هر درس روی لینک آزمون آن کلیک نموده و آزمون را شروع نمایید.

 مدت زمان پاسخگویی در آزمون ها ی آنلاین چند دقیقه می باشد؟

مهلت پاسخگویی روی لینک آزمون آنلاین درج شده است.

اگر در حین پاسخگویی آزمون های آنلاین، اینترنت یا برق قطع شود چه باید کرد؟

پس از رفع مشکل اگر همچنان از زمان آزمون فرصت باقی بود مجددا وارد آزمون شده و آن را ادامه دهید. ولی اگر زمان آزمون شما تمام شده بود در سامانه مجازی به پشتیبان مربوطه پیام بدهید تا مشکل بررسی شود و یا با شماره های زیر تماس بگیرید:

و در صورت تایید نمره تلاش بعدی جایگزین اولین مرتبه گردد.

 

***امتحانات پایان ترم

نمره قبولی در هر درس چند می باشد؟

حداقل نمره قبولی نهایی در هر درس ۱۲ می‌باشد.

 نتیجه امتحانات پایان ترم چه زمانی اعلام می گردد؟

نمرات بعد از دریافت اوراق شهرستان و تفکیک هر درس و آماده سازی های لازم، جهت تصحیح به اساتید و گروه های علمی تحویل داده می شود و حداکثر در نیمسال اول تا اواسط اسفند و در نیمسال دوم تا اواسط شهریور اعلام می‌گردد.

اگر در درسی نمره قبولی کسب نکنیم آیا باید آن درس را دوباره انتخاب واحد کنیم و یا فقط در امتحان پایانی آن در ترم آینده شرکت نماییم؟

در صورت عدم کسب نمره قبولی باید مجددا در ترم بعد آن درس را انتخاب واحد به شیوه مجدد نمایید. فقط افرادی که نمره ۱۰ تا ۱۱,۹۹ کسب کرده اند می توانند با ثبت درخواست در سامانه آموزش در گزینه درخواست بررسی انتخاب واحد با ذکر انتخاب مجدد درس در عنوان موضوع را با کارشناس آموزش درمیان بگذرانند. تا علاوه بر واحد های انتخابی عادی در امتحان این درس شرکت نمایند.

به چه نمره ایی می توان اعتراض و درخواست تجدید نظر داشت؟

تجدید نظر فقط به نمرات بین ۹ تا ۹۹/۱۱ در امتحان دروسى كه به‌صورت تشریحى برگزار مى‌شود امکان پذیر است.

از چه طریقی می توانم به نمره خود اعتراض نمایم؟

در تاریخ های مشخص شده از سوی آموزش، در سامانه دانش پژوهان قسمت ثبت درخواست، درخواست تجدید نظر به نمره را ثبت کنید.

در چه صورت طلبه می تواند نمره کمتر از ۱۲ خود را جبران کند؟

اگر آن درس را در هر یک از نیمسال های بعد فقط در یک مرحله با حداقل نمره ۱۵ بگذراند، نمره قبلی از کارنامه وی حذف خواهد شد.

 

جهت ورود به سالن امتحانات چه مدرکی لازم است؟

 ورود به سالن امتحانات فقط با کارت امتحانی یا کارت شناسایی معتبر همچون کارت ملی در شهرستان ها و در شهر قم با کارت تحصیلی هوشمند امکان پذیر می­ باشد. (کارت امتحانی را از آیکن کارت امتحان در سامانه دانش پژوهان دریافت نمایید)

 

چگونه متوجه شویم آزمون پایان ترم کدام دروس آنلاین و کدام دروس حضوری است؟

مراجعه به تقویم آموزشی و مشاهده محدوده زمانی آزمون‌های آنلاین و حضوری و تطبیق با برنامه امتحانی خود در سامانه دانش پژوهان

زمان برگزاری امتحانات پایان ترم آنلاین به چه شکل است؟

 امتحان پایان ترم آنلاین محدود به روز و ساعات مشخص شده می باشد که زمان بندی آن در برنامه امتحانی آورده شده است.

 

***حوزه امتحانی

آیا امکان تغییر حوزه امتحانی وجود دارد؟

چنانچه به دلایلی در استانی غیر از محل سکونت خود می‌خواهید امتحان ‌بدهید،در تاریخ های اعلام شده در تقویم آموزشی، آدرس محل سکونت (استان و شهر) خود را طبق مرکز آزمون مدنظر خود اصلاح نمائید. توجه داشته باشید بعد از تاریخ های اعلام شده به دلیل آماده سازی لیست‌های شهرستان ها امکان هیچ گونه تغییری وجود ندارد.

حوزهای امتحانی هریک از طلاب چگونه تعیین می شود ؟

تعیین حوزه امتحانی براساس آدرس استان و شهر شما در سامانه  آموزش تعیین می شود.

چگونه می توان از آدرس مراکز آزمون مطلع بشویم؟

آدرس مراکز در هر نیم سال قبل از امتحانات در سایت مرکز آموزش مجازی و غیرحضوری اعلام می‌شود.

آیا امکان این هست در ایام برگزاری امتحانات در دو حوزه امتحان بدهیم ؟(مثلا دو امتحان در یک شهر و بقیه امتحانات در شهر دیگر)

خیر، هرطلبه فقط می تواند یک حوزه امتحانی داشته باشد.

 درخواست مرخصی

* هر طلبه سطح ۲ که پذیرش آزمون ورودی باشد می تواند در طول دوره تحصیل از چهار مرخصی استفاده نماید.

* هر طلبه سطح ۳ می تواند در طول دوره تحصیل از سه مرخصی استفاده نماید.

* مرخصی افزایش جمعیت از ابتدای بارداری تا ۲ سالگی فرزند برای هر فرزند ۴ ترم می باشد. جهت اخذ این مرخصی ارسال تصویر صفحه اول شناسنامه فرزند بصورت فایل پیوست در قسمت ثبت درخواست سامانه دانش پژوهان الزامی است.

* برای طلابی که تعدادی از واحدهای درسی آنان معادل سازی شده است به ازای هر ۴۷ واحد تطبیقی یک مرخصی کسر می‌گردد.

 * طریقه ثبت مرخصی:

درخواست خود را در سامانه دانش پژوهان - آیکون ثبت درخواست  -جدید- درخواست مرخصی ارسال نمایید. توجه داشته  باشید مرخصی در هر نیمسال باید به صورت جداگانه درخواست شود.

  طلبه ترم اول هستم آیا می‌توانم مرخصی ثبت کنم؟

طبق آیین‌نامه امکان مرخصی نمی‌باشد و فقط طلابی که اقدام به فرزند‌آوری نموده‌اند می توانند ترم اول از مرخصی افزایش جمعیت استفاده نمایند.

آیا مرخصی ها در سنوات تحصیلی محاسبه می شود؟

خیر

چگونه از زمان درخواست مرخصی مطلع شویم؟

زمان درخواست مرخصی در هر نیمسال در تقویم آموزشی همان نیمسال ثبت می‌شود.

اگر بنا به دلیل موجه نتوانیم در مهلت مقرر مرخصی خود را ثبت کنیم چه اقدامی لازم است انجام دهیم؟

از طریق نامه کمیسیون اقدام نمایید و درخواست حذف ترم بدهید. حذف ترم در سنوات شما محاسبه می شود. 

 مراحل ارسال نامه کمیسیون به آموزش به چه شکل می باشد؟

از طریق سامانه دانش پژوهان ،صفحه شخصی ،آیکون ثبت درخواست ،جدید، گزینه درخواست کمیسیون موارد خاص ، موضوع درخواستی را با کارشناس آموزش در میان بگذارید.

انتقال و مهمان

* شرایط انتقال از غیرحضوری و مجازی به حضوری:

۱-شرکت در امتحانات یک نیم سال تحصیلی، در غیرحضوری و یا مجازی

۲-سکونت با همسر یا والدین درقم

۳-کسب معدل کل ۱۲ از واحدهای گذرانده

۴-عدم مشروطی بیش از دو بار

۵-عدم استفاده از سه بار مرخصی

۶-نداشتن مشکل سنوات

*در طول دوره تحصیل فقط یکبار انتقال (با موافقت مدرسه مبدأ و مدرسه مقصد) امکان پذیر است.

*جهت انجام امور انتقال یا مهمان، حضور سرپرست (همسر یا  پدر) جهت امضای رضایت نامه الزامی است.

آیا می توانم به مدارس دیگردر جامعه الزهرا سلام الله علیها منتقل یا مهمان شوم؟

بله. در صورت داشتن شرایط انتقال می توانید به یکی از مدارس نیمه وقت صبح یا عصر منتقل شوید. در غیر این صورت می توانید برای دو نیمسال در این مدارس مهمان باشید.

برای انتقال یا مهمان به مدارس مرکز مدیریت چه اقدامی باید انجام دهیم؟

برای ترم نیم سال اول در بازه زمانی (اول مرداد تا ۱۵ شهریور) و برای نیم سال دوم در بازه زمانی (اول آذر تا ۱۵ دی) با شماره 02532112323تماس بگیرید.

جهت انجام انتقال یا مهمان چگونه اقدام نمایم؟

با مراجعه به سامانه دانش پژوهان » ثبت درخواست » درخواست انتقال یا مهمان را تکمیل نموده و منتظر پاسخ کارشناس آموزش باشید.

طلبه غیرحضوری هستم آیا برای بهره بردن از امکانات آموزش مجازی می‌توانم برنامه آموزشی خود را به مجازی تغییر دهم؟

بله باید درخواست انتقال را  در سامانه دانش پژوهان قسمت ثبت درخواست تکمیل نموده و منتظر پاسخ کارشناس آموزش بمانید.

طلبه حضوری هستم ولی به دلایلی مثل انتقال محل سکونت به شهرستان یا داشتن فرزند کوچک دیگر نمی‌توانم درس‌  هایم را به صورت حضوری ادامه دهم آیا امکان انتقال به مجازی یا غیرحضوری را دارم؟

بله. باید درخواست خود را از طریق آیکن ثبت درخواست در سامانه دانش پژوهان ثبت فرمایید.

طلبه حضوری هستم این ترم به دلایلی نمی توانم در کلاس‌های حضوری شرکت نمایم،  می‌توانم برای یک ترم مهمان مجازی یا غیرحضوری شوم؟

شما در طول تحصیل حضوری خود میتوانید ۲ ترم مهمان برنامه مجازی شوید ولی مهمان به غیرحضوری امکان پذیر نیست.

 

بازپذیری

* طلبه سطح ۲ که منع تحصیل شده و یا ترک تحصیل کرده، و حداقل ۷۵ واحد گذرانده است می تواند در آزمون سطح یک به دو شرکت نماید و پس از قبولی در آزمون، با تطبیق نمرات قبلی ادامه تحصیل دهد.

در آزمون بازپذیری پذیرفته شده ام برای معادل سازی واحدهای گذرانده ام چه کاری لازم هست انجام دهم؟

** اگر تمام مراحل پذیرش را طی نموده اید برای تطبیق دروس سطح ۲ با خانم پیرمرادیان (۲۴۸۹) و سطح ۳ با (۲۰۴۸) تماس بگیرید.

 

معادل سازی

* معادل‌سازی فقط یک بار و در ابتدای نیم سال شروع به تحصیل حداکثر تا زمان حذف و اضافه، انجام می شود بنابراین دروسی که نمره آنها بعد از این زمان آورده شود پذیرفته نمی شود.

* درس جایگزین باید حداقل ۸۰درصد بادرس مورد نظر همخوانی محتوایی داشته باشد.

برای معادل سازی دروس چه کاری لازم هست انجام دهیم؟

برای معادل سازی سطح۲ با خانم پیرمرادیان (۲۴۸۹) و تکمیلی (۲۰۴۸) تماس بگیرید.

 

تغییر رشته در سطح ۳

شرایط تغییر رشته چیست؟

* بلامانع بودن ادامه تحصیل در رشته قبلی از نظر مقررات آموزشی

* گذراندن حداقل ۲۰ واحد و یا دو نیمسال با رعایت حداقل واحد در رشته قبلی

* دارا بودن سنوات تحصیلی لازم جهت اتمام دوره

* کسب حداقل نمره ۱۴ در مصاحبه علمی گروه

نکته : تغییر رشته برای طلبه در طول دوره فقط یک بار امکان پذیر می باشد.

 تغییر رشته در چه زمانی انجام می شود؟

فرم مخصوص تغییر رشته را از سایت دریافت کنید و طبق زمان اعلام شده در تقویم آموزشی به آدرس high.distance@jz.ac.ir ایمیل نمایید.

 

تعیین گرایش در سطح ۲

منظور از گرایشی بودن چیست؟

بعد از گذراندن ۱۴۵ واحد درسی طلبه غیرحضوری باید در یکی از گرایش های فقه -  تفسیر - فلسفه و کلام و طلبه مجازی در گرایش های تفسیر - فقه - فلسفه و کلام - تعلیم - تاریخ تعیین گرایش نماید.

واحد های هرگرایش چه تعداد است؟

۳۰ واحد

چگونه باید تعیین گرایش کرد؟

گرایش خود را در سامانه دانش پژوهان – ثبت درخواست ، جدید، انتخاب گرایش (درقسمت توضیحات نام گرایش ) ثبت نمایید.

انتخاب گرایش چه زمانی باید درخواست شود؟  

در هر نیمسال قبل از انتخاب واحد اطلاع رسانی می شود.

 

پایان نامه سطح ۳

طلبه تکمیلی چه زمانی باید برای پایان نامه اقدام کند؟

طلبه باید قبل از گذراندن ۷۵ واحد درسی، دروس پیشنیاز پایان نامه (روش تحقیق و کارورزی) را گذرانده و طرح تفصیلی پایان نامه خود را تصویب کرده باشد. در غیر اینصورت اجازه انتخاب واحد ترم بعد به طلبه داده نمی‌شود.

زمان انتخاب واحد نمی توانم پایان نامه را انتخاب کنم. چه اقدامی باید انجام دهم؟

پایان نامه انتخاب واحدی نیست، هر زمان که نمره کارورزی شما در سامانه دانش پژوهان درج شد، می توانید از طریق سامانه دانش پژوهان، سر برگ پایان نامه درخواست شروع پایان نامه خودرا ثبت کنید.

موضوع پایان نامه من تصویب شده است و راکد شده ام، چه کنم؟

با گروه علمی مربوطه مطرح نمایید.

مهلت انجام پایان نامه من به پایان رسیده است و راکد شده ام چه اقدامی لازم است انجام دهم؟

باید از آدرس vdc.jz.ac.ir وارد سایت مرکز غیرحضوری و مجازی بشوید و از منوی "سطح سه مجازی و غیرحضوری" گزینه "پایان نامه سطح سه" را انتخاب کنید و در صفحه مربوطه "فرم تعیین مهلت تدوین پایان نامه" را دانلود، تکمیل و ایمیل نمایید. آدرس ایمیل در زیر فرم درج شده است. پس از بررسی تعهدی که ارسال کرده اید، پرونده شما برای مدت یک سال جاری می شود.

 فقط پیش نیازهای پایان نامه ام (روش تحقیق و کارورزی) مانده و پرونده ام راکد است. چه کنم؟

باید از آدرس vdc.jz.ac.ir وارد سایت مرکز غیرحضوری و مجازی بشوید و از منوی "سطح سه مجازی و غیرحضوری" گزینه "پایان نامه سطح سه" را انتخاب کنید و در صفحه مربوطه "فرم درخواست مهلت اتمام پیش نیاز پایان نامه" را دانلود،  تکمیل و ایمیل نمایید. آدرس ایمیل در زیر فرم درج شده است.  پس از بررسی تعهدی که ارسال کرده اید، پرونده شما جاری می شود.

 

کارورزی تحقیق

فرم های مربوط به درس کارورزی را از کجا تهیه کنم؟

در سایت مرکز آموزش مجازی و غیرحضوری از منوی بالای صفحه سطح ۳ گزینه "پایان نامه سطح سه" را کلیک نمایید.

یا مراجعه مستقیم به این پیوند

نتیجه تحقیقاتی که انجام داده ام را به کجا ارائه نمایم؟

چنانچه در کلاس های آنلاین دوره مجازی شرکت می کنید باید با استاد در ارتباط باشید و یا در لینک تکلیف که در صفحه درس در سامانه مجازی ایجاد شده است بارگذاری کنید.

 

روش تحقیق پیشرفته

 آیا درس روش تحقیق امتحان کتبی دارد؟

بله

کار عملی درس روش تحقیق را به کجا ارائه بدهم؟

چنانچه در کلاس های آنلاین دوره مجازی شرکت می کنید باید با استاد در ارتباط باشید و یا در لینک تکلیف که در صفحه درس در سامانه مجازی ایجاد شده است بارگذاری کنید.

 

کار عملی دروس

کار عملی و یا تحقیق برخی از دروس مثل "تجزیه و ترکیب، مبانی و ترجمه۳ و ..." را چه زمانی و کجا باید تحویل داد؟

 در سامانه مجازی در صفحه همان درس قسمت ارسال تکلیف کار عملی خود را بارگذاری نمایید.

 

درخواست کمیسیون

* برای مطرح نمودن مشکلات آموزشی که لازم است مدیر مرکز تصمیم بگیرند، می توانید با پر کردن و ارسال فرم کمیسیون اقدام نمایید. بازه رسیدگی به آن حداکثر دو هفته می باشد که می توانید نتیجه آن را در سامانه دانش پژوهان مشاهده نمایید.

به دلیل فرزندآوری چند ترم از انتخاب واحد جامانده ام جهت ادامه تحصیل لازم است چه اقدامی انجام دهم؟

 با ارسال فرم کمیسیون مشکل خود را مطرح نمایید.

 چگونه نتیجه کمیسیون خود را دریافت نمایم؟

ابتدا سامانه دانش پژوهان قسمت ثبت درخواست کمیسیون را ببینید در صورت عدم پاسخ کارشناس یا اعمال نشدن درخواست می توانید برای پیگیری بیشتر با شماره 32112301 تماس بگیرید.

 

تغییر اطلاعات فردی

 شماره تلفن یا آدرس من تغییر کرده است. چگونه در سامانه تغییرات را اعمال نمایم ؟

باید از قسمت اطلاعات فردی در سامانه دانش پژوهان شماره یا آدرس خودرا تغییر دهید و در صورت بروز مشکل با خدمات آموزشی ۳۲۱۱۲۲۲۹ تماس بگیرید.

نام و یا نام خانوادگی من تغییر کرده است، چگونه تغییرات را در سامانه اعمال کنم؟

باید تصویر صفحات شناسنامه خود را به بخش خدمات آموزشی ارائه دهید تا نسبت به تغییر نام یا نام خانوادگی شما در سامانه اقدام شود.

 

خدمات آموزش

چگونه می توان معرفی نامه و ریزنمرات خود را جهت ارائه به دیگر مراکز دریافت نمود؟

 با شماره  ۲۲۲۹و ۲۴۸۹ تماس حاصل نمایید.

درخواست گواهی اشتغال به تحصیل دارم به کجا مراجعه کنم؟

از طریق سامانه دانش پژوهان » گزینه ثبت درخواست  » درخواست گواهی و جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره ۲۳۶۱ و یا شماره ۲۳۲۳ تماس بگیرید.

جهت ثبت تاهل خود چگونه اقدام کنم ؟

کلیه طلابی که در طول تحصیل متاهل می شوند ملزم به درخواست ثبت وضعیت تاهل در صفحه اطلاعات شخصی خود می باشند.

شیوه درخواست : ۱- تکمیل فرم تعهد سرپرست: سایت جامعه الزهرا  » منوی آموزشی » کاربرگ های آموزشی  »  دریافت و تکمیل فرم تعهد سرپرست  ۲- کپی شناسنامه طلبه و همسر (صفحه اول و دوم ) ۳- ارسال به ایمیل khadamat@jz.ac.ir

جهت دریافت مدرک باید به کجا مراجعه نمایم؟

با شماره های ۲۲۲۹ و ۲۳۶۱ و ۲۳۲۳ تماس حاصل نمایید.

 

انصراف از تحصیل

طلبه ای که اقدام به انصراف از تحصیل می نماید تا یک سال اجازه شرکت در ازمون ورودی جامعه الزهرا سلام الله علیها را ندارد و نسبت به ترم هایی که گذارانده لازم است هزینه پرداخت نماید.

برای انصراف از تحصیل چه باید کرد؟

فرم درخواست انصراف از تحصیل را از سایت جامعه الزهراس » آموزش از راه دور » امور آموزشی » کاربرگ های کاربردی »  کاربرگ انصراف از تحصیل را دریافت و تکمیل نموده و به آدرس درج شده در پایین فرم ایمیل شود. و تماس با شماره ۳۲۱۱۲۳۰۱

 

سامانه مجازی

سامانه مجازی چیست؟

سامانه ای جامع جهت دریافت محتوای آفلاین دروس ، شرکت در کلاس‌های آنلاین، پرسش در تالار گفتگو از اساتید، ارسال تکالیف و شرکت در آزمون های آنلاین می باشد.

 چرا در سامانه محتوای من درسی نمایش داده نمی شود؟

در سامانه مجازی دروس منطبق با انتخاب واحد شما نشان داده می‌شود در صورتیکه انتخاب واحد نداشته باشید هیچ درسی برای شما قابل رویت نخواهد بود. در غیر این صورت با شماره ۰۲۵۳۲۱۱۲۴۴۱ تماس بگیرید.

 برای همه دروس فایل صوتی و نمونه سوال و یا جزوه موجود است؟

خیر

از چه طریقی می توانم وارد سامانه مجازی بشوم؟

برای ورود به سامانه آموزش مجازی جهت دریافت محتوای آفلاین دروس ، شرکت در کلاس‌های آنلاین، پرسش در تالار گفتگو از اساتید، ارسال تکالیف و شرکت در آزمون های آنلاین، ابتدا باید وارد سامانه دانش پژوهان بشوید. از روش‌های ذیل:

۱- آدرس مستقیم ورود به سامانه دانش پژوهان student.jz.ac.ir

۲- از طریق ورود به سایت جامعه الزهرا(س) jz.ac.ir و با انتخاب گزینه سامانه دانش پژوهان از منوی سامانه‌ها

در صفحه باز شده برای ورود به سامانه باید شماره تحصیلی، رمز ورود که معمولا در اولین ورود کد ملی است را درج کنید و پس از درج اعدادی که در تصویر قابل مشاهده است، روی دکمه ورود کلیک نمایید تا وارد سامانه دانش پژوهان شوید.

سپس در منوی آموزشی روی آیکن "آموزش مجازی"  کلیک نمایید.

در صورت هر گون مشکل برای ورود به سامانه با شماره ۳۲۱۱۳۴۴۱ تماس بگیرید.

 

کلاس های آنلاین آموزش مجازی

از چه طریقی می توانم وارد کلاس های آنلاین شرکت نمایم؟

برای ورود به کلاس در سامانه مجازی باید روی لینک کلاس مورد نظر در صفحه درس کلیک کنید تا وارد صفحه ورود به کلاس شوید.

در این صفحه باید روی دکمه "پیوستن به کلاس" کلیک کنید.

چه نرم افزارهایی برای اتصال به کلاس آنلاین نیاز است؟

در کامپیوتر: مرورگر  google chrome - حتما این راهنما را مطالعه فرمایید.

در موبایل: مرورگر flashfox و adobe connect -حتما این راهنما را مطالعه فرمایید.

آیا باید هر روز در کلاس‌های آنلاین شرکت کنیم؟

خیر برای هر درسی که انتخاب کرده‌اید ۱ الی ۲ ساعت در هفته کلاس آنلاین خواهید داشت. یعنی ممکن است برخی از روزها اصلا کلاسی نداشته باشید. در زمان انتخاب واحد با توجه به شرایط زندگی خود ساعات کلاسها را تنظیم نمایید.

حضور در کلاس‌های آنلاین اجباری است؟ حضور و غیاب دارد؟

بله چنانچه غیبت‌ها در درسی بیش از حد مجاز آن درس شود درس حذف شده و طلبه اجازه شرکت در آزمون پایانی آن درس را ندارد.

وقتی در کلاس آنلاین شرکت می‌کنیم چگونه باید حضور خود را ثبت نماییم؟

زمان ورود و خروج شما به صورت خودکار ثبت می شود و یا استاد حضور و غیاب را انجام میدهد پس لازم نیست شما کاری انجام دهید.

کلاس فقط صوتی است یا تصویر استاد هم نمایش داده می‌شود؟

کلاس قابلیت پخش تصویر و صوت اساتید و طلاب حتی به صورت همزمان را دارد ولی به جهت اینکه اساتید و طلاب راحت باشند به طور معمول تصویر استاد و طلبه پخش نمی‌شود.

آیا بعد از زمان کلاس آنلاین هم می‌توان فیلم آن را دانلود کرد؟

 هر جلسه کلاس ضبط شده و لینک دسترسی آفلاین آن در صفحه همان درس قرار داده می‌شود.

با موبایل هم می‌توان در کلاس‌های آنلاین شرکت کرد؟

با موبایل یا تبلت هم امکان شرکت در کلاس‌های آنلاین وجود دارد ولی ممکن است برخی فونت‌های فارسی به خوبی نمایش داده نشوند. البته پیش از استفاده لازم است فایل راهنمای مربوطه مطالعه شود. 

 

 

مطالب مرتبط :

اشتراک گذاری:

نظرات

نظری هنوز ارسال نشده است

ارتباط با جامعة الزهرا(س)

  • نشانی: قم، سالاریه، بلوار بوعلی
  • مرکز تلفن: ۳۲۱۱۲۰۰۰
  • دورنگار: ۳۲۹۲۵۱۱۰
  • صندوق پستی: ۳۷۱۸۵۳۴۹۳
  • کد پستی: ۳۷۱۶۹۱۶۶۵۱
  • سامانه پیامکی: ۵۰۰۰۱۷۱۷۱۸۱۸۱۹

ارتباط با بخش آموزش از راه دور

  • مدیر مرکز: ۳۲۱۱۲۳۰۵
  • دوره عمومی: 2440 - 32112301
  • دوره تکمیلی: 2313 - 32112312
  • پشتیبانی فنی: 2441 - 32112566
  • کانال مرکز: https://eitaa.com//vdc_jz